Valio smör

Sidor: << < (17/19) > >>

hemul:

Varför köper du inte rismjöl eller majsmjöl?

kwidell:

glutenfritt mjöl borde ju inte vara något problem att använda tycker jag!.. funkar ju fint tillsammans med Fiberhusk också!..
jag tror nog att hemulbröd/kwimulsmeten är bättre lämpad än Oopsie smeten... Oopsien blir ju lite tunnare och "plattare" i koncistensen på något sätt  :blush: .. om det är Kolisarna du oroar dig för också så borde det ju vara ungefär samma som vanligt mjöl... så det blir försummbart på det stora hela! :lol:

Äkta burbon Vanilj! nam nam!! :lick:.. själv kör jag med Builet burbon hemma :inlove: perfekt till bakning!.. (och drickvänlig om man vill! :lol:)

Corny:

Glutenfritt mjöl är ju hemskt att baka med! Men jag gjorde säkert något fel. Det blev bara klibb av allt och ingen deg att tala om!  :cry: Efter det, har jag inte försökt mig på att baka glutenfritt...  :whistle:

kwidell:

fördelen med denna smet är att det inte ska bli nån deg av det hela!  :lol: .. utan bara just en smet... så det borde funka tycer jag!

Corny:

Men jag skulle vara käck och göra pizza till en glutenallergisk bekant, så då var det inte alls bra att det bara blev klibb av degen. Läste långt senare att man skulle använda maskin till glutenfria degar, men det visste jag inte då. Var många år sen, nämligen.  :lol:

Sidor: << < (17/19) > >>