Mina sköldkörtelprover

Sidor: << < (2/6) > >>

hemul:

Men mitt T3-prov så klart era dummisar!!!  :so_mad:

Vad tror ni om det? Bör jag kräva medicin med T3-hormon och kanske få en chans att gå ner i vikt?

Ja, jag funderade också om man får sämre kolesterolvärde när man är tillfälligt sjuk också.  :rolleyes:

Tina:

Alltså jag tycker T3 är lågt. Jag tror inte på deras gränsvärden helt enkelt efter allt jag läst. 

hemul:

Nog ser det lågt ut. Bara 0.02 mmol lägre och det hade ju varit under gränsvärdet. Jag är kanske lite jodboostad fortfarande också.  :sad:

Tina:

Men vad ska du göra åt det. Såg på något sköldkörtelforum en lista på läkare som skrev ut AT, ska se om jag hittar det igen om du är intresserad.

hemul:

Turtles? Har inte bestämt mig än. Tänkte läsa klart Brownstein's sköldkörtelbok innan jag talar med min läkare. Det är inte jodboken alltså, utan en annan. Jag tappade sugen efter missödet med joden och slutade läsa.

Det finns ju syntetisk T3 också. Men kunde ju börja med den kanske. Är väl troligare att jag får den utskriven också. Fast jag börjar bli förbannad. Hur kunde han skriva att proverna var normala? Inom gränsvärdena, ja. Men normala? Särskilt om man är smällfet och inte kan gå ner...  :so_mad:

Helst skulle jag vilja ha tag i en läkare som kan hjälpa mig med jod, men det kan jag nog fetglömma. :sneaktongue:

Sidor: << < (2/6) > >>