Tuvstarr - ny LCHF:are

Sidor: << < (2/3) > >>

Fjällmor:

Hej och varm välkommen till knäppgökarnas paradis!

:wave:  :flowers:

..och grattis till ditt fina resultat!

:clapping: :worshippy:

/Fjällmor

Corny:

Wow! Så impad! -20 kilo är inte dåligt!  :flowers:

Tuvstarr:

:yay: Tack alla för era uppmuntrande kommentarer! Det värmer verkligen!
Kämpa på! - det gör jag.

Ha det skönt i våren!
Kläm
Tuvstarr

ps Tagit lite prover idag (jobbar inom vården och har tumme med husläkarn  :flirting:) för att agera försökskanin vad gäller kolesterolprover etc. Mina prover var jättefina innan jag startade med LCHF så nu får vi se vad en fettrik kost har gjort på 3 månader. Återkommer om detta. ds

idalinda:

vissa värden KAN gå upp i början ... så bli inte skraj om allt är inte som du förväntar dig än !

Tuvstarr:

:lol: Proverna var helt perfekta!
Jag hade inte högt kolesterolvärde före heller (-05 4,4, -08 4,8) men nu var det lägsta jag har haft -09 alltså 4,2!
Övriga värden var också mycket fina och läkaren uppmuntrade mig att fortsätta så  :laugh:
Det enda som såg lite konstigt ut, men som han förklarade med att det var viktminskningen som fungerade som den skulle, var att ketoner fälldes ut i urin. Alltså var inte det heller något att bekymra sig för.
Jag har tyvärr inte minskat något ytterligare sedan sist, men det har heller inte gått upp (trots att jag faktiskt har syndat ett par gånger - jag är svag för IKEAs jordgubbscheescake! :wacko:
Men efter att ha ätit sådant mår man varken bra fysiskt :puke1: eller psykiskt   :bang_head: :crazy: så ett snedsteg på detta vis motar sig själv ganska bra. :smack_head:

Undrar dock om jag kommer ned till målvikt före februari nästa år???

Trevlig helg på er!
/Tuvstarr

Sidor: << < (2/3) > >>