Susanne här.

Sidor: (1/3) > >>

Bellafjella:

Jaha, så trevligt att hitta ett nytt lchf-forum att "tjata" lite i!  :smile:

Heter Susanne, är 48 år samt bor i Skåne med "gube" och snart 20-årig dotter.

Har varit överviktig i ca 18-19 år - innan dess vägde jag ca 65 kg  till mina 173 cm över havet.  :smile:

När det var som värst vägde jag 110 kg och när jag började med lchf nu i januari-09 så vägde jag ca 106 kg.

Nu är jag snart nere på 98 kg och kan ibland känna mig lite otålig - vill ju gärna tillhöra dem som rasar i vikt men inser å andra sidan att det nog är ganska bra att ta det lite lugnt. Skinnet ska ju helst hänga med också!  :cool:

Jag la tvärt av med bröd, ris, potatis och pasta etc och äter en väldigt strikt lchf - får kanske i mig ca 5-7 gr kolhydrater om dagen. Tänker äta så här ett tag och mår alldeles ypperligt bra av det.

Har tyvärr inte fått med mig gubben.  :sad: Han om någon skulle verkligen behöva lägga om kosten eftersom han äter otroligt mycket socker, både i maten och sidan om i form av kakor, godis, läsk etc.

Han tror visserligen på lchf eftersom han på nära håll sett både mina viktvinster men även en hel del hälsovinster. Tyvärr (får man säga så?  :tongue:) så är han normalviktig men jag tror inte det är så himla bra för hälsan med allt det socker han sätter i sig och han är dessutom hjärtopererad i unga år vilket gör mig lite orolig.   :sad:

Dottern är smal som en sticka men har gått över till lchf ändå - dock är hon lite liberalare med kolhydraterna än vad jag är.

Ja det var lite om mig och det ska bli kul att få skriva lite här ocskå........ ääääälskar att skriva! Det är min motion - träna fingrarna och hjärnan.  :lol:

hemul:

Hej och välkommen hit. :flowers:

Citat från: Bellafjella skrivet 2009.05.14 - 12:16:32
--
Ja det var lite om mig och det ska bli kul att få skriva lite här ocskå........ ääääälskar att skriva! Det är min motion - träna fingrarna och hjärnan.  :lol:

--

Bra. Sånt gillar vi här!  :clapping:

Vira:

Hej och välkommen till gänget  :flowers:

Tina:

Hej och välkommen!

idalinda:

Välkommen!

Hur fixar du att låta bli att äta det som guben äter ?!
Om jag skulle ständigt ha godis i skåpet skulle jag trilla dit alldeles för ofta .

Sidor: (1/3) > >>