Jodtest, fast med Lugols.

Sidor: << < (6/7) > >>

Tina:

Nu har jag testat med jodopax, efter en timma så är all jod nästan borta, syns bara en svag nyans brunt, läskigt. Jag får väl betälla Lugols jag med då.

Bookia:

Citat från: Kusin Vitamin skrivet 2009.04.26 - 23:46:59
--
Det går åt väldigt fort, jag börjar snart på min tredje flaska. :shock:
Tur att de har storpack! :whink:

--

Har de storpack?  :neutral:
Det har jag missat, kan du ge mig länken?

Jag är nämligen inne på min andra flaska. Det börjar blir dags för nytt inköp.

EDIT:
Jag hittade det, 3st 30ml flaskor kostar lika mkt som en stor 100ml flaska. Funderar på att ta den sistnämnda och skaffa mig en liten flaska med pipett. Då kan man hälla över till pipettflaskan. Jag blir vansinning när dropparna vägrar komma ut ur den lilla flaskan. Fast var köper man en liten pipettflaska då.  :blink:

hemul:

Crearome. Men man måste köpa flera, 10 tror jag. Köpte för flera år sen och har haft nytta av dem för stevialösning och sånt.Man får köpa korkar/pipetter separat. Tror jag köpte pipetter till hälften och korkar till resten. Rätt bra att ha såna där småflaskor. Egentligen borde man väl ha en kalibrerad pipett så man vet säkert hur mycket man får i sig.

Varför köper ni inte från nåt annat ställe som är billigare?

Bookia! Jag har också fått UVI - jag som aldrig får det. Du måste ha sänt mig ett infekterat PM din virulenta rackare!  :angrywife:

Bookia:

Crearome har gräns på 500kr, mindre än så får man inte handla för. Jag behöver inte handla från dem på länge så den möjligheten får vänta.

Jag funderar på att köpa ngt billigt på apoteket och hälla ut innehållet, ha kvar flaskan. Typ.

Jag har nog inte smittat dig, det måste ha med årstiden att göra. Har du ätit färska jordgubbar? Jag åt och fick UVI, jag börjar starkt misstänka dem.

Funderar på att köpa D-mannose och köra på det, eftersom jag fick UVI trots rikligt intag av tranbär i både tablettform och juiceform. Har googlat lite och det finns visst individer som inte får någon hjälp alls utav tranbär och där tranbär snarare underlättar att man får nya infektioner. Resistans mot tranbär, eller nåt. Så D-mannose blir nog aktuell framöver.

hemul:

Nix. Inga jordgubbar. Fick det i fredags ochjag ville inte krångla med att ringa läkare eftersom jag ändå skulle dit idag. Jag kom ihåg vad ni sagt om tranbär. Det hade jag ju inte, men jag hade lingon. Tänkte att det som finns i tranbär säkert finns i lingon ochså, så jag mixade dem med vatten, silade och drack. Det hjälpte! Om jag inte drack på ett tag blev det värre igen o.s.v. Fantastiskt. Tack for tipset!  :flowers:

Det blev förresten en väldigt läskande dryck av lingonmixet. Tog en dutt stevia i och detpassade jättebra. Ska jag nog dricka ibland i fortsättningen också bara för att det är gott. Nu har jag ju antibiotika och på mig hjälper den nog eftersom jag inte är van.

Sidor: << < (6/7) > >>