Bra knivslip!

Sidor: << < (2/3) > >>

Corny:

Diskmaskin + kniv =  :fork_off:

MiaP:

Du behöver inte ha en hel slipskiva att dra runt för att slipa en kniv supervass. En liten slipsten räcker, det gäller att den ska vara blöt. Håll stenen under vattenkranen och håll kniven i 15 grader mot stenen dra eggen ca 5-10 gånger så är den det vassaste du haft. På Gotland kan man köpa slipsten som sitter i en hållare med handtag och då är det ännu lättare. Kostar inte några 600 kr i alla fall. :whistle: :wave:

Corny:

Nä, jag vet. Det gör inte ett skärpstål heller, men jag är URKASS på att slipa knivar på vanligt sätt!  :crazy: Jag lovar att jag har försökt! Har gått åt fanders varje gång!  :cry: Alltså blev jag överlycklig när jag fick den här! Sen tänkte jag att det kanske fanns fler här som var som jag. Därav tipset, för manicken var förbenat bra!  :lol: Men det verkar som att alla här, utom jag, kan slipa knivar på ett ekonomiskt och bra sätt. Lyckliga er! 

hemul:

Det är svårt med stora tunna knivar som köksknivar tycker jag. En morakniv är lättare.

MiaP:

Jag tycker inte att det är svårt ens med stora knivar, finessen är just att man måste hålla kniven i vinkel mot slipstenen och jag fick lära mig av en som tillverkar slipstenar hur man skulle hålla kniven mot stenen. Det är 15 graders vinkel som är det ultimata.  :kungfu:

Sidor: << < (2/3) > >>